Tillbaka från the vejkej.

Hallå!
 
Ska man göra ett försök att börja dokumentera sitt liv igen? Kan vara bra då vi fått tillökning, "igen" var jag nära att skriva men nej, inte "igen" utan vi har fått tillökning helt enkelt. En liten lillebror som fick namnet Johannes kom till oss 20 Augusti, inte oväntat och inte oplanerat, för barn kan bli till och man kör utan preventivmedel, dah.
Seriöst, hur han "blev" till och hela förlossningen delar jag gärna med mig av, dock får de bli en annan dag då jag lyckats knåpa ihop den romanen.
 
Så vad har hänt sedan sist kanske ni undrar, eller inte undrar. Ja ni. Pojkarna har hunnit bli 4 år, vi närmar oss det 5e med storm steg. Nu när lillebror kommit så är det lite turbulent, milt sagt. Antingen är dom inne i en fas eller så försöker dom ännu anpassa sig till att vi faktiskt är 5 stycken under detta tak nu. Hur som helst, jag försöker tänka att det är jobbigare för dom, med alla känslor och allt där till än vad det är för mig. Barn är komplicerade, det har jag iallafall listat ut. Men vi tar en dag i taget, försöker komma ihåg att andas i stunder min hjärna kokar.
 
Johannes då, han är nu 7 veckor däromkring. Han sover, äter, äter, äter och bajsar. Jag ammar, vilket är så jäkla coolt och enkelt...faktiskt, nu när det funkar. Förutom den grejen att det bara är från mina bröst det kommer mjölk, hade ju underlättat för sömnen om inte annat ifall Johan kunde producera mat också. Vi har testat ge ersättning, men nej, Johannes får så ont i magen och spyr som en gris, vilket han ändå gör men ersättningen får spyan att lukta spya, riktigt illa med andra ord. 
 
Okej, nu är jag igång. Tänker inte göra detta långdraget, måste ju få ihop förlossnings berättelsen också. My God, den är svår att skriva. 

Kommentera här: