Förlossningen DEL 1

Då min förlossning skulle sättas igång så delar jag upp "berättelsen" i så många delar jag anser är nödvändigt för att ni inte ska bli uttråkade av all text. 
 
Med en havandeskapsförgiftning i ryggsäcken så blev det täta kontroller av blodtrycket när det visade sig vara högt i början av Juli, men som tur var så gick det ner av sig själv för att sedan gå upp igen i mitten av Augusti. Fredagen den 14 Augusti var det dags för en CTG och blodtrycks kontroll, sedan ett samtal med läkaren. Det visade sig vara samma läkare som hade varit med och förlöst pojkarna, och jag kände mig trygg med henne, mest för att det faktiskt var en kvinna. Killen i magen hade det bra, dock var mitt blodtryck aningen för högt, samt att reflexerna var lätta och jag hade börjat svälla. Min vikt hade ökat med 3kg på 2-3 dagar. Dr. Baara ville göra en undersökning också, höll tummarna för att jag skulle vara mogen och att hon kunde göra en hinnsvepning, men tyvär så var jag både omogen, tappen lutade bakåt och jag hade inte öppnat mig någonting. Med andra ord, dörren var stängd, portad, igenslagen, här skulle ingen varken få komma ut eller in för den delen.
Efter lite funderande så säger hon "på Måndag kan vi sätta igång dig om du vill". Toppen, vi går igenom metoderna, riskerna osv. Men när samtalet är slut så säger hon "vet du, vi lägger in dig idag, det är ingen idé att vänta då du är en tickande bomb". För att förtydliga, jag hade inte fått havandeskapsförgiftning ÄN, men högt blodtryck ska man inte gå med allt för länge. Så, okej, nu ska jag då sättas igång, studsar ut till bilen där Johan sitter och väntar, han tror mig knappt när jag säger att det är dags nu. Åker och packar väskan, käkar lite lunch och sen tillbaka. Vi var inställda på att det skulle bli barn till kvällen eller iaf innan helgen är slut. Ack så fel det kommer visa sig att vi hade.
 
 

Kommentera här: